Strona internetowa w subskrypcji

Strona internetowa w subskrypcji? – co to jest? A może to własnie rozwiązanie dla Ciebie. Pisałem niedawno o witrynach – kreatorach stron internetowych, promujących swoje usługi jako “darmowe strony www”. Jest to rozwiązanie wybierane przez osoby/firmy które chwilowo nie posiadają budżetu na stworzenie profesjonalnej strony. Kreatory oferują także przejście na “‘wyższy” poziom, czyli abonament w ramach którego możliwości takiej strony zwiększają się. Czy jest to jedyna opcja na budżetową stronę internetową?

Strona internetowa w subskrypcji, czyli…

Alternatywnym rozwiązaniem dla kreatorów stron jest propozycja niektórych agencji – strona internetowa w subskrypcji / abonamencie, np. SpeedWebSite. Obydwa powyższe rozwiązania mają kilka opcji wspólnych i kilka różnic. Co je łączy (piszę tutaj o kreatorach stron w wersji płatnej):

  • indywidualna niezależna domena strony,
  • hosting o przyzwoitych parametrach,
  • zestaw podstawowych funkcjonalności wystarczających do stworzenia w pełni sprawnej strony www (galeria, slider, formularz kontaktowy,…).

Co odróżnia stronę internetową w subskrypcji od kreatora stron?

Pierwszą i diametralną różnicą jest sposób wykonania strony. W kreatorze stron wykonujesz stronę samodzielnie, zaś w systemie subskrypcji strona jest wykonywana przez profesjonalnego webmastera. Co to znaczy dla ciebie:

  • oszczędność czasu,
  • profesjonalne wykonanie,
  • gwarancja poprawności układu strony

A rozwijając poszczególne kwestie:

Oszczędność czasu.

Wiem, że w wielu z Was drzemie żyłka twórcy – “Ha, mam wreszcie możliwość zbudowania, stworzenia czegoś.” W przypadku kreatora stron możesz wykazać się inwencją twórczą, kreatywnością, i jest to bardzo pociągające dla Wielu osób. Musisz jednak pamiętać, że bierzesz w swoje dłonie narzędzia których nie znasz. Z pewnością będziesz musiał lub musiała poświęcić gro czasu na zapoznanie się z tymi narzędziami.Jeśli chcesz, aby strona była choć trochę nowoczesna i na fali to czeka Cię pogłębianie wiedzy na temat trendów w webdesigne…

A przecież nie od dziś wiadomo, że “czas to pieniądz”. Być może lepiej budować swoją firmę, kontakty, relacje a sprawy nie związane bezpośrednio z działalnością zlecić fachowcom. Mamy taką tendencję do myślenia – “przecież to nie może być trudne, dobra, zrobię to sam”. Ale czy na pewno osiągniemy zamierzony wynik….

„Nie będę jakiemuś fachowcowi płacił za 5 minut roboty. Zrobię sam.”

Profesjonalne wykonanie.

Ten aspekt nierozerwalnie łączy się z poprzednim (co widać na obrazku :)). Czasami swoiście pojęta “oszczędność” finansowa prowadzi do katastrofy. Dlaczego lepiej oddać temat profesjonaliście? – własnie dlatego. Bo jest profesjonalistą. Doświadczony webmaster wykona swoją pracę trzy razy szybciej niż Ty, poprawnie i np. zgodnie z zaleceniami Googla dotyczącymi optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe. Nie zapomni o wszystkich aspektach strony, i o jej zgłoszeniu do indeksacji przez wyszukiwarki. Przypomnij sobie powód, dla którego podjęłaś czy podjąłeś wyzwanie prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Bo jest coś, na czym znam się lepiej niż inni, bo potrafię to dobrze wykonać i na tym zarobić. Ale niekoniecznie jest to tworzenie stron www. Zostaw to profesjonaliście tak jak chcesz, aby inni powierzyli Tobie sprawy w których jesteś biegły. Zobaczysz, że w ostatecznym rozrachunku na tym wygrasz.

Agencja czy freelancer oferujący taką usługę przygotują breef na podstawie którego użytkownik przekaże swoje oczekiwania, zaś webmaster będzie mógł zaproponować stronę.

Gwarancja poprawności układu strony.

To jest jeden z aspektów profesjonalizmu na który chciałbym zwrócić szczególną uwagę. Niestety, niekiedy (a nawet bardzo często) nieprofesjonalistów ponosi wyobraźnia. Skutkuje to dziełem być może oryginalnym i nietuzinkowym, lecz zazwyczaj mało intuicyjnym dla internauty, a przez to niefunkcjonalnym. Intuicyjność, przyjazność interfejsu dla użytkownika jest jednym z podstawowych wymogów stawianych współczesnym stronom www. Na tyle ważnym że powstały osobne zawody – projektant UI/UX – gdzie niekoniecznie jest to jedna osoba. Projektant UI – user interface – jest to osoba odpowiedzialna za wygląd graficzny strony, za sposób, w jaki internauta doświadcza stronę wzrokowo – czy znajdzie to czego szuka, czy może wszystko zleje się w jedną plamę. Czy każdy szczegół będzie łatwo zauważalny. Jak “serfuje” mu się po stronie – lekko i przyjaźnie, czy męczy się aby odnaleźć tekst, button, link – który akurat poszukuje – bo są nieczytelne, małe, niekontrastowe. Czy zdjęcia są wyraźne czy może rozmyte.

Zaś projektant UX – user experience – jest odpowiedzialny za całokształt odczuć użytkownika z korzystania z naszej strony. W pewnym sensie “prowadzi” internautę przez stronę internetową, aby na każdym kroku odnalazł akurat to, czego potrzebuje/poszukuje. Projektant UX jest odpowiedzialny za “zadowolenie” klienta – aby uzyskał w łatwy i czytelny sposób niezbędne, z jego punktu widzenia, informacje.

Podsumowanie

Jeśli chcesz mieć efektywną i efektowną stronę internetową w budżetowej cenie – być może strona internetowa w subskrypcji to wybór akurat dla Ciebie. W sytuacji gdy akurat nie masz środków, albo nie przewidujesz specjalnych nakładów na stronę www. Jednocześnie zaś nie czujesz się na siłach, aby samemu podjąć wyzwanie lub po prostu szkoda Ci czasu. Strony internetowe w subskrypcji, jakie oferuje np. SpeedWebSite to ciekawa alternatywa.

Dziękuję za wytrwałość.

Podziel się

Share on facebook
Share on google
Share on linkedin
Share on twitter